ارتش آمریکا از شروع مانور با ارمنستان اطلاع داد

به گزارش سیکانیوز، ایسنا نوشت: مقامات نظامی آمریکا اعلام کردند که ارمنستان رزمایش مشترکی را با نیروهای حافظ صلح آمریکا از امروز (دوشنبه) شروع کرد.

ارتش آمریکا از شروع مانور با ارمنستان اطلاع داد

سخنگوی ارتش آمریکا در اروپا و آفریقا چند روز پس از احضار سفیر ارمنستان از سوی مسکو به علت برگزاری رزمایش ها و افزایش تنش ها، به خبرگزاری فرانسه گفت: مراسم افتتاحیه رزمایش شریک عقاب در مرکز آموزشی زار در نزدیکی ایروان با حضور حدود 85 سرباز آمریکایی و 175 سرباز ارمنی شروع شده است.

هفته گذشته وزارت دفاع ارمنستان علام کرد که این کشور میزبان رزمایش مشترک 10 روزه با آمریکا است.

وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام نمود: در چهارچوب آماده سازی برای شرکت در عملیات های صلح بانی بین المللی، رزمایش مشترک آمریکا و ارمنستان با عنوان شریک عقاب 2023 از 11 تا 20 سپتامبر (20 تا 29 شهریور) در ارمنستان برگزار خواهد شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست جی20 با اظهار تأسف نسبت به رزمایش برنامه ریزی شده آمریکا و ارمنستان، گفت که کوشش های ناتو برای نفوذ در این منطقه نتیجه خوبی نخواهد داشت.

او گفت: ما هیچ خروجی خوبی در این نمی بینیم که یک کشور متخاصم ناتو سعی دارد در قفقاز جنوبی نفوذ کند. فکر نمی کنم این برای هیچ کس خوب باشد؛ از جمله ارمنستان. از این تصمیم رهبری ارمنستان متاسفم.

لاوروف بعلاوه با ذکر این نکته که ارمنستان در دو سال گذشته از حضور در رزمایش های سازمان پیمان امنیت جمعی که روسیه عضو آن است سر باز زده، گفت که اقدامات اخیر ایروان برای مسکو تعجب برانگیز است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1343

به "ارتش آمریکا از شروع مانور با ارمنستان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا از شروع مانور با ارمنستان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید