وقتی زور فیلم های منتقدپسند هم به غارنشینان نمی رسد (باکس آفیس هفته)

به گزارش سیکانیوز، در هفته ای که فیلم یهودا و مسیح سیاه (Judas and the Black Messiah) روی پرده رفت، بر خلاف انتظارات انیمیشن غارنشینان: عصر جدید باری دیگر در صدر جدول باکس آفیس قرار گرفته است.

وقتی زور فیلم های منتقدپسند هم به غارنشینان نمی رسد (باکس آفیس هفته)

فیلم یهودا و مسیح سیاه به کارگردانی شاکا کینگ، با بازی دنیل کالویا که او را بیشتر به خاطر برو بیرون به خاطر می آوریم از 3 روز پیش در سینماهای آمریکا روی پرده رفته و فروش خوبی هم داشته است. بیشتر منتقدان این فیلم را دوست داشته اند و میانگین امتیاز آن در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب 87 از 100 و 96 از 100 است. علاوه بر منتقدان بسیاری از سینمادوستان هم از تماشای فیلم راضی بوده اند، اما با تمام این اوصاف غارنشینان: عصر جدید یک بار دیگر با 2.04 میلیون دلار فروش به پرفروش ترین فیلم هفته در آمریکا تبدیل شده است.

  • چرا بیشتر نقدهای فیلم یهودا و مسیح سیاه مثبت است؟

12 هفته از نمایش انیمیشن جدید دریم ورکس و یونیورسال پیکچرز می گذرد، اما به خاطر نبود رقیبی جدی در سینماها و اکران نشدن فیلم های جذاب طی هفته های اخیر غارنشینان: عصر جدید فروش خوب و پیوسته ای را تجربه می نماید و مجموع فروش آن در سراسر دنیا فراتر از 151 میلیون دلار رفته است که سهم بازار آمریکا و بازارهای بین المللی از این رقم به ترتیب 48.9 و 102.5 میلیون دلار است.

انیمیشن خانواده غارنشینان: عصر جدید ماجرای زندگی کرودزها کمی پس از انیمیشن قبلی را روایت می نماید. این خانواده به جست وجوی یافتن محل زندگی مناسب تری نسبت به گذشته می فرایند و انتها در میان درختان انبوه و رودخانه های جاری منزل دلخواهشان را پیدا می نمایند، اما آن محل پیش از این توسط خانواده آدم های بهتر تصاحب شده است. خانواده آدم های بهتر انسان هایی مدرن تر و تکامل یافته تر در مقایسه با غارنشینان هستند و قصد ندارند خانه خود را با آن ها تقسیم نمایند؛ ولی اتفاقاتی غیرمنتظره باعث می شود این دو خانواده برای رسیدن به هدفی مشترک با یکدیگر متحد شوند.

یهودا و مسیح سیاه، فیلم مهم و تازه وارد این هفته با 2 میلیون دلار فروش، یعنی 40 هزار دلار کمتر از انیمیشن غارنشینان به صندلی دوم رضایت داده است. این فیلم تنها در آمریکا روی پرده رفته و انتظار داریم طی هفته های آینده هم به فروش خوب خود ادامه دهد. داستان فیلم یهودا و مسیح سیاه زندگی و فعالیت های سیاسی-اجتماعی فرد همپتون (با بازی دنیل کالویا)، رهبر حزب سیاسی پلنگ سیاه را در دهه 1960 میلادی به تصویر می کشد. یک مجرم به نام ویلیام اونیل که لاکیت استنفیلد نقش او را بازی می نماید، می پذیرد که به عنوان یک مخبر با پلیس اف بی آی (FBI) همکاری نموده و به داخل حزب نفوذ کند. مأمور روی میچل که توسط جسی پلمونز ایفای نقش شده است، مسؤول رسیدگی به اطلاعات این مخبر می شود. او نیل به همپتون خیانت نموده و بعضی از اطلاعات حذب را فاش می نماید. این فیلم کاملا بر گرفته از کتاب های تاریخ است و وجه های حقیقی و تاریخی آن بر تم های احساسی و داستانی غلبه دارد.

چیزهای کوچک با 2 پله سقوط در مقایسه با هفته گذشته و 1.88 میلیون دلار فروش به صندلی سوم جدول باکس آفیس رسیده است. این فیلم داستان دو پلیس در دهه 1990 میلادی را روایت می نماید که با یاری یکدیگر قصد دارند یک قاتل زنجیره ای را شناسایی و دستگیر نمایند.

نمایش چیزهای کوچک در بازارهای بین المللی هم شروع شده و بر اساس آمار باکس آفیس موجود جدیدترین فیلم جان لی هنکوک در کشورهای اروپایی و آسیایی 6.4 میلیون دلار فروخته است تا مجموع فروش خود پس از 17 روز اکران را به 17 میلیون دلار برساند.

عموم منتقدان و سینمادوستان این فیلم را چندان نپسندیده اند. امتیاز چیزهای کوچک در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب 47 از 100، 54 از 100 و 63 از 100 است. دبوپریا دوتا، منتقد اسکرین رنت در بخشی از نقد خود آورده است: فیلم چیزهای کوچک اگرچه در نهایت به لطف کاریزمای دنزل واشنگتن و اتمسفر نوستالژیکش به عافیت می رسد، اما منطق های کلیشه ای و متزلزل داستانی به فیلم آسیب وارد نموده است.

فروش زن شگفت انگیز 1984 نسبت به هفته گذشته 43 درصد افزایش یافته، اما این فیلم با 1.3 میلیون دلار فروش دوباره در رتبه چهارم قرار گرفته است. از اکران زن شگفت انگیز 2 در آمریکا تا به امروز 41.8 میلیون دلار نسیب برادران وارنر شده و باکس آفیس موجو میزان فروش جدیدترین ماجراجویی های پرنسس دایانا/زن شگفت انگیز در مجموع و بازارهای بین المللی را به ترتیب 157 و 115 میلیون دلار اعلام نموده است.

این فیلم پرنسس دایانا با بازی گل گدوت را به زمان جنگ سرد می کشاند. در سال 1984، زن شگفت انگیز با دو دشمن قدرتمند روبه رو می شود؛ باربارا ان مینروا یا چیتا و مکسول لرد. از سویی دیگر، معشوقه دایانا یعنی استیو ترور هم برای یاری به او بازمی شود. میانگین امتیاز فیلم زن شگفت انگیز 1984 در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 65 از 100 و 59 از 100 است که نشان می دهد بسیاری از منتقدان اثر جدید جنکیز را فیلمی خوب ارزیابی نموده اند.

با وجود اینکه فروش فیلم مارکسمن با بازی لیام نیسون و به کارگردانی رابرت لورنتس نسبت به آخر هفته قبلی 14 درصد افزایش یافته، اما به خاطر عملکرد بهتر سایر فیلم ها، مارکسمن با 2 پله تنزل به صندلی پنجم رسیده است. مارکسمن از 1 تا 8 فوریه 1.1 میلیون دلار فروخته و مجموع درآمد آن از گیشه سینماهای آمریکا پس از 31 روز نمایش 10.6 میلیون دلار اعلام شده است. این فیلم به تازگی در بازهای بین المللی روی پرده رفته و بنا بر آمار باکس آفیس موجو، در استرالیا و چند کشور آفریقایی و آسیایی هم 3.1 میلیون دلار فروخته است.

فیلم مارکسمن داستان دامداری میانسال در مرز ایالت آریزونا را روایت می نماید که به محافظ یک پسر مکزیکی تبدیل می شود. جیم هنسن (با بازی لیام نیسون) به این پسر که ناامیدانه از دست قاتلان کارتل های خلافکار مکزیکی در حال فرا است، پناه می دهد و از او محافظت می نماید.

فیلم سرزمین (Land) به کارگردانی رابین رایت و با فیلم نامه ای از جسی چاتم و ارین دیگنام هفته گذشته در 1.231 سالن روی پرد رفت و توانست 940 هزار دلار بفروشد تا صندلی ششم جدول را از آن خود کند. در خلاصه داستان رسمی سرزمین آمده است: پس از اینکه یک زن میانسال در بیابان مرگ را از نزدیک لمس می نماید، دوباره باید به زندگی و شرایط عادی بازشود.

عموم منتقدان و فیلم بین ها از تماشای سرزمین راضی بوده اند و امتیاز این فیلم درام در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب 68 از 100، 69 از 100 و 61 از 100 است که نشان می دهد اگر به قصه های آرام و تا حدودی زنانه علاقه داشته باشید، از تماشای نخستین ساخته رابین رایت پشیمان نخواهید شد. سارا میشل فِترز در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: اگرچه سرزمین تأثیر زیادی بر مخاطب خود نمی گذارد، اما یک تجربه سینمایی لذت بخش از بقاست.

شکارچی هیولا بالاخره صندلی رتبه پنجم را از دست داد و با 650 هزار دلار فروش به مکان هفتم بسنده کرد. استقبال سینمادوستان در خاورمیانه و آسیای شرقی هم از جدیدترین ساخته پل دبلیو. اس. اندرسون خوب بوده و میزان فروش شکارچی هیولا در آمریکا، بازارهای بین المللی و در مجموع پس از 59 روز نمایش 12.7، 10.4 و 23.2 میلیون دلار اعلام شده است.

شکارچی هیولا بر اساس بازی محبوبی به همین نام ساخته شرکت کپ کام محصول 2018 ساخته شده است و داستان گروهی از سربازان انسانی به رهبری ناتالی آرتمیس (میلا یوویچ) را روایت می نماید که به سیاره هیولاها فرستاده شده اند. آرتیمس و هانتر باید با همکاری یکدیگر با موجودات وحشتناک ساکن سیاره جدیدشان مبارزه نمایند.

فیلم اخبار دنیا با بازی تام هنکس و هلنا زنگل کماکان با توجه به دنیاگیری کروناویروس، فروش قابل قبولی دارد و هفته گذشته به طور میانگین با نمایش در 1243 سالن به فروشی 385 هزار دلاری دست یافته است. اکران اخبار دنیا به کارگردانی پل گرینگرس هنوز در بازارهای دنیای شروع نشده و این فیلم تا به امروز تنها در آمریکا روی پرده رفته و باکس آفیس موجو مجموع فروش آن را پس از 52 روز نمایش 11.4 میلیون دلار اعلام نموده است.

اخبار دنیا فیلمی درام به نویسندگی لوک دیویس و پل گرینگرس بوده که داستان آن از رمان اخبار دنیا نوشته پاولت جایلز اقتباس شده است. فیلم درباره یک گوینده اخبار است که در میان حوادث بعد از جنگ داخلی آمریکا باید یک دختر یتیم را به بستگان زنده اش برساند، اما این سفر چندان ساده نیست و مخاطرات زیادی پیش روی آن ها قرار می گیرد.

امتیاز این فیلم در IMDb و راتن تومیتوز تا به این ساعت به ترتیب 72 از 100 و 85 از 100 است که نشان می دهد عموم مردم و منتقدان فیلم جدید هنکس را دوست داشته اند. برایان لوری از CNN در بخشی از نقد خود درباره اخبار دنیا آورده است: این فیلم یک اثر جامع است که داستانی آشنا را در بستر پس زمینه ای تاریخی ارائه می دهد.

این هفته زن جوان خوش آیندهه یا زن جوان نویددهنده باری دیگر در رتبه نهم قرار گرفته است. این فیلم فمنیستی به خاطر برخورد صریح و نسبتا تندی که با نابرابری های جنسیتی دارد طی هفته های اخیر توجه سینمادوستان بسیاری را به خود جلب نموده است. زن جوان خوش آیندهه به واسطه پیغام های زیرمتنی و آشکار و بازی خوب بازیگر نقش اصلیش احتمالا در فصل جوایز پیش رو با موفقیت هایی روبرو خواهد شد. تا به امروز در وب سایت متاکریتیک 33 نقد درباره این اثر جمع آوری شده که 27 نقد نگاهی مثبت و 6 نقد نگاهی متوسط به فیلم داشته اند.

زن جوان نویددهنده طی روزهای اخیر به طور میانگین در 733 سالن به نمایش در آمده و 182 هزار دلار فروخته است تا مجموع درآمد آن در آمریکا پس از 52 روز اکران به 4.9 میلیون دلار برسد. میزان درآمد این فیلم درام، جنایی و هیجان انگیز از بازارهای بین المللی هم 3.2 میلیون دلار اعلام شده است.

فیلم داستان زن جوانی را روایت می نماید که بر اثر یک واقعه تراژیک که در گذشته برای دوستش اتفاق افتاده دچار آسیب روحی شده و به همین دلیل از کسانی که بر سر راهش قرار می گیرند انتقام می گیرد. زن به تدریج خشمش را به سوی کسانی راهنمایی می نماید که عاملین واقعی آن رخداد بوده اند و همین موضوع به داستان جهت تازه ای می دهد.

جنگ با بابابزرگ با بازی رابرت دنیرو با 180 هزار دلار فروش برای نوزدهمین هفته متوالی در جمع پرفروش ترین ها قرار گرفته است. 129 روز از زمان اکران این فیلم می گذرد و جدیدترین ساخته تیم هیل در تمام این مدت فروش قابل قبولی داشته است. مجموع فروش این فیلم کمدی-خانوادگی پس از 19 هفته نمایش نمایش 36.4 میلیون دلار اعلام شده که سهم سینماهای آمریکا و سایر کشورهای دنیا از این رقم به ترتیب 20.06 و 16.3 میلیون دلار است.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
خانواده غارنشینان: عصر جدید

The Croods: A New Age

122.0448.3
یهودا و مسیح سیاه

Judas and the Black Messiah

122
چیزهای کوچک

The Little Things

31.89.6
زن شگفت انگیز 1984

Wonder Woman 1984

81.341.8
مارکسمن

The Marksman

51.110.4
سرزمین

Land

10.90.9
شکارچی هیولا

Monster Hunter

90.612.6
اخبار دنیا

News of the World

80.311.3
زن جوان خوش آیندهه

Promising Young Woman

80.14.9
جنگ با بابابزرگ

The War with Grandpa

190.120

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: Box Office Mojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 542

به "وقتی زور فیلم های منتقدپسند هم به غارنشینان نمی رسد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی زور فیلم های منتقدپسند هم به غارنشینان نمی رسد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید