چرا گلکسی زد فولد 2 می تواند انتخاب بهتری به نسبت آیفون 12 پرو مکس باشد؟

به گزارش سیکانیوز، گلکسی زد فولد 2 به دلیل طراحی تاشوی منحصر به فردی که دارد، یکی از هیجان انگیزترین محصولاتی است که در سال 2020 روانه بازار شده. از آنجایی که محصولی با مکانیزم مشابه از سوی شرکت های دیگر (به جز هواوی) معرفی نشده، نمی توان تا به این لحظه رقیب مستقیمی چه از لحاظ قیمت و چه از لحاظ کاربرد برای زد فولد 2 یافت اما از آنجایی که این گوشی نهایت کوشش سامسونگ در فناوری را در سال 2020 نشان می دهد، تصمیم گرفتیم آن را با آیفون 12 پرو مکس که پرچم دار اپل است مقایسه کنیم.

چرا گلکسی زد فولد 2 می تواند انتخاب بهتری به نسبت آیفون 12 پرو مکس باشد؟

همان طور که می دانید، عظیمترین رقیب سامسونگ در ساخت و فروش گوشی های هوشمند، اپل است. هر سال با معرفی پرچم داران قدرتمند از سوی هر دو شرکت، بسیاری ها این گوشی ها را روبه روی هم قرار می دهند تا بدین ترتیب تعیین گردد کدام شرکت توانسته عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارد.

اما سامسونگ مثل همواره فراتر از فناوری روز رفت و از محصولی با قابلیت منحصر به فرد رونمایی کرد. در طرف مقابل اپل حداقل سال جاری قصد ندارد از محصولی این چنینی رونمایی کند. البته خبرهایی در رابطه با همکاری این شرکت با سامسونگ در راستای فراوری گوشی تاشو شنیده بودیم منتها تعیین نیست این اتفاق چه زمانی قرار است رخ دهد.

بنابراین تنها رقیب گلکسی زد فولد 2 در محصولات اپل، آیفون 12 پرو مکس خواهد بود. این گوشی قرار است از نمایشگری با اندازه 6.7 اینچ و رفرش ریت 120 هرتز بهره ببرد. همچنین پشتیبانی از پردازنده بسیار قدرتمند A14 و سنسور لایدار (LiDAR) می تواند این گوشی را به نسبت رقبا در شرایط بسیار خوبی قرار دهد. اما این نکات برای شکست دادن هیجان انگیز ترین محصول سال 2020 کافی است؟

از لحاظ قدرت پردازشی خالص، یقینا آیفون 12 پرو مکس به لطف پردازنده اش، برگ برنده را در اختیار خواهد داشت اما اگر بخواهیم به دو محصول از لحاظ کارایی کلی نگاه کنیم، می بینیم گلکسی زد فولد می تواند در مجموع انتخاب بهتری باشد. البته اگر با قیمت بیشتر آن کنار بیاییم. در ادامه به آنالیز سه بخشی می پردازیم که گلکسی زد فولد 2 می تواند در آن ها، آیفون 12 پرو مکس را پشت سر بگذارد.

  • خبرهای بدی از خط فراوری آیفون 12 به گوش می رسد

نمایشگر عظیم با برنامه های بهینه

آیفون 12 پرو مکس شاید از نمایشگر 6.7 اینچی با بهترین کیفیت بهره مند باشد اما گلکسی زد فولد 2 بعد از باز شدن، 7.6 اینچ نمایشگر را در اختیار کاربر قرار می دهد. حتی اگر آن را جمع کنید، با نمایشگر ثانویه 6.2 اینچی روبرو خواهید شد که به اندازه کافی برای رسیدگی به کارهای روزمره عظیم است. همچنین به خاطر داشته باشید حتی اگر کیفیت نمایشگر آیفون 12 پرو مکس هم بیشتر باشد، بدان معنا نیست که این اختلاف برای کاربران محسوس خواهد بود چرا که گلکسی زد فولد 2 در حال حاضر به یکی از بهترین نمایشگرها مجهز شده.

اما بهره مندی از نمایشگر عظیم چه مزایایی برای کاربران به همراه خواهد داشت؟ از آنجایی که زد فولد 2 جمع می گردد، بنابراین عظیمی آن نمی تواند آن قدرها آزاردهنده باشد. اما به خاطر ضخامت بیشتر، قطعا در دست داشتن آیفون، اطمینان خاطر بیشتری را به کاربر القا می نماید. اما در اختیار داشتن نمایشگر عظیمتر زمانی اهمیت می یابد که بخواهید از چند برنامه بهره ببرید.

کافی است در بخش تنظیمات گلکسی زد فولد 2، عبارت See more content at the same time (به معنای تماشای محتوای بیشتر به صورت هم زمان) را فعال نموده تا بدین ترتیب تجربه لذت بخشی از برنامه هایی که از دو نمایشگر به صورت هم زمان پشتیبانی می نمایند، داشته باشید.

مثلا در برنامه جیمیل، می توانید پیغام های دریافتی را در سمت چپ و محتوای آن ها را در سمت راست تماشا کنید. یا در برنامه اسلک (Slack)، نام مخاطبین در یک سمت و پیغام ها در سمت دیگر به نمایش در می آیند. البته باید ابتدا گوشی را کاملا باز کنید تا چنین حالتی را در اختیار داشته باشد. اما تماشای آن همه جزئیات در یک صفحه قطعا شما را شگفت زده خواهد نمود.

  • اسکرین شات لو رفته از آیفون 12 پرو مکس، سنسور LiDAR و نمایشگر 120 هرتزی آن را تأیید می نماید

فلکس مود (Flex Mode)

اگر بخواهیم با گوشی های امروزی تماس تصویری برقرار کنیم، باید آن را در دست نگه داریم، آن را روی نگه دارنده قرار داده و یا به محلی تکیه دهیم. اما زد فولد 2 به هیچ کدام از این ها نیازی ندارد چرا که می تواند مانند یک لپ تاپ، در حالت نیمه باز روی زمین بماند و شما هم در حالی که تصویر عظیم فرد را در یک طرف تصویر در اختیار دارید، تجربه لذت بخشی از تماس خود خواهید داشت.

بخش زیرین گوشی در برنامه های مختلف، گزینه های گوناگونی را برایتان به نمایش در می آورد. مثلا اگر از برنامه Google Duo بهره ببرید، به گزینه هایی نظیر لنز زاویه عریض یا حالت نور کم دسترسی خواهید داشت. همچنین یکی از برنامه های جالب دیگر که می توانید در حالت فلکس از آن بهره ببرید، دوربین است که می تواند در عکاسی، یاری حال کاربران باشد.

مولتی تسک با 3 برنامه به صورت همزمان

اینطور که به نظر می رسد، سامسونگ فقط برای تماشای فیلم و انجام بازی، محصولی این چنینی را طراحی ننموده و این موضوع به خوبی از تمام کارهایی که فرد می تواند با زد فولد 2 انجام دهد تعیین است. با در اختیار داشتن این گوشی نه تنها می توانید در حالت باز شدن کامل، سه برنامه را به صورت همزمان و در بخش های مختلف صفحه اجرا کنید، بلکه می توانید زوج هایی از برنامه های پراستفاده را که می خواهید هم زمان از آن ها بهره ببرید تشکیل دهید تا همواره با یک ضربه، گوشی به صورت اتوماتیک آن ها را با هم اجرا کند.

مثلا اگر توییتر را در بخشی از نمایشگر اجرا کنید، می توانید برنامه های دیگر نظیر اسپاتیفای و اسلک را هم در دو پنجره کوچکتر و در سمت دیگر صفحه اجرا و مشاهده کنید. فرایند جابه جایی پنجره ها هم بسیار راحت تر از آنچه که تصور می کنید انجام می گردد و اصلا جای نگرانی وجود نخواهد داشت.

از دیگر قابلیت های جالب هم باید به این اشاره نمود که می توانید به وسیله گالری تصویری را درگ (کشیدن) نموده و در طرف دیگر نمایشگر، در برنامه پیغام رسان قرار دهید. البته فعلا برنامه های کمی از این قابلیت پشتیبانی می نمایند اما انتظار می رود به زودی تعدادشان افزایش پیدا کند.

  • آیا پرچم داران سری اس و نوت سامسونگ به گوشی های میان رده تبدیل می شوند؟

نتیجه

همان طور که اشاره شد، اپل مسلما بی کار نمی نشیند و در حال آنالیز اوضاع است تا بتواند رقیبی شایسته برای گوشی های تاشوی سامسونگ روانه بازار کند. حتی گفته می گردد این شرکت در حال کار روی یک گوشی تاشو است اما اینکه چه زمانی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود تعیین نیست. با این حال با در نظر دریافت شرایط فعلی، می توان آیفون 12 پرو مکس را اصلی ترین رقیب گلکسی زد فولد 2 در بین گوشی های اپل دانست.

گلکسی زد فولد 2 اکنون با قیمت 2000 دلار به فروش می رسد که رقم بسیار زیادی است. اما اگر آیفون 12 پرو مکس با قیمت مشابه نسل قبل خود (قیمت پایه 1250 دلار) راهی بازار گردد و با در نظر دریافت اینکه بخواهیم یک آیپد مینی با قیمت پایه 400 دلار را هم برای برابری با گلکسی زد فولد خریداری کنیم، در مجموع باید 1650 دلار بپردازیم. حال سوال اینجاست که آیا خرید یک گوشی به همراه تبلت ارزش بیشتری دارد یا پرداخت 350 دلار بیشتر (در بهترین حالت) و خرید محصولی که می تواند هر دو قابلیت را همزمان در اختیار کاربر قرار دهد؟

در نهایت باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که هدف این مقایسه فقط نمایش رجحان زد فولد 2 در مقابل آیفون 12 پرو مکس نیست. بلکه قدرت نمایی گوشی های تاشو در برابر گوشی های معمولی کنونی را نشان می دهد. این طور که به نظر می رسد، شرکت ها باید به مرور خود را آماده روبرو شدن با چالش های جدید نمایند و این چالش چیزی نیست جز طراحی گوشی های تاشو و بازنشسته کردن محصولاتی با طراحی قدیمی؛ کاری که به نظر می رسد سامسونگ در صدد انجام آن است.

  • فقط آیفون 12 پرو مکس از امواج میلی متری اینترنت 5G پشتیبانی می نماید

منبع: TomsGuide

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 270

به "چرا گلکسی زد فولد 2 می تواند انتخاب بهتری به نسبت آیفون 12 پرو مکس باشد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گلکسی زد فولد 2 می تواند انتخاب بهتری به نسبت آیفون 12 پرو مکس باشد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید