12 کار شگفت انگیز برای انجام به تنهایی در دهلی نو، هند

به گزارش سیکانیوز، گشت دهلی چیست؟ تا به امروز نام تاج محل به گوشتان خورده است؟ حدس می زنیم جواب بسیاری یا حتی تمامی خوانندگان مثبت است. این مکان رویایی در نزدیکی شهر دهلی نو در هندوستان واقع شده است. مردم سراسر جهان شهر دهلی را به عنوان سرزمین عجایب هندوستان می شناسند. به گفتۀ گردشگران، محله های قدیمی و تازه این شهر تعریف شما را دربارۀ آرامش تغییر خواهد داد، به شکلی که با قدم زدن در این شهر تاریخی، تجارب تکرارنشدنی کسب خواهید کرد. اگر قصد مسافرت به صورت انفرادی به این شهر تاریخی را دارید، موارد زیادی برای اکتشاف پیش روی شماست. در حالی که این شهر به ایران نزدیک است اما شاید بسیاری از ما اطلاعات محدودی از گشت دهلی داشته باشیم. شاید در دلتان بپرسید دهلی چه مکان های ویژه ای دارد؟ با ما در این مقاله خبرنگاران همراه باشید تا جواب سوال خود را بگیرید.

12 کار شگفت انگیز برای انجام به تنهایی در دهلی نو، هند

منظور از گشت دهلی چیست؟

شاید از خود بپرسید گشت دهلی چیست. شهر دهلی به عنوان مرکز هند شناخته می شود و یک منطقۀ شهری مشهور در شمال هند است. این شهر علاوه بر اهمیت سیاسی و تجاری، مقصدی جهانگردی محسوب می شود که هر ساله گردشگران زیادی در سراسر جهان از آن بازدید می نمایند. بناهای باستانی، قلعه های خیره نماینده، مساجد بزرگ، بازارهای پررفت وآمد، پارک های پیشرفته از جمله مکان های است که گردشگران بسیاری را برای یادگیری تاریخ و یا گذراندن تعطیلات به هند جذب می نماید. جالب است بدانید که دهلی به دو قسمت قدیم و تازه تقسیم شده است.

شهر قدیمی پر از خیابان های تنگ و کوچه های پر پیچ وخم است که بوی ادویه های هندی در دکه های خیابانی آن به مشام می رسد اما دهلی نو در سمت جنوبی این کلان شهر واقع شده و شهری تمیز، آرام و سبز است که خیابان هایی بلند و پهن دارد. این دو بخش در واقع، نمادی از تعامل سالم دو جامعۀ سنتی و مدرن است.

امروزه دهلی تبدیل به یکی از مقصدهای جهانگردی بسیاری از گردشگران شده است که به صورت انفرادی به آن سفر می نمایند. پس اگر ترجیح می دهید تنهایی مسافرت خارجی بروید و با فراغ بال به سرگرمی و گشت وگذار بپردازید، به ما همراه باشید زیرا در این بخش 12 تجربۀ متفاوت در گشت دهلی را معرفی می کنیم.

1. مثلث طلایی را کاوش کنید

توصیه می شود در سفری خصوصی و حداقل سه یا چهار روزه به هند، مثلث طلایی را کاوش کنید، مثلثی که مکان های شگفت انگیزی از جمله دهلی نو، جیپور و تاج محل اضلاع آن هستند. گشت دهلی 3 یا 4 روزه پیشنهادی عالی برای گردشگرانی است که قصد دارند برای اولین بار در مثلث طلایی اکتشاف نمایند. در بعضی از بسته های گشت در شهر زیبای دهـلی در خبرنگاران ، روز اول با حرکت از فرودگاه یا هتل شروع می شود. پس از آن گشتی در دروازه هند، ساختمان مجلس و قطب منار در دهلی انجام می شود. روزهای بعدی به کاوش در مکان های دیدنی معروف مانند تاج محل، قلعه آگرا و فاتح پور سیکری می گذرد و در آخر سفر انفرادی شما با یک روز کامل گشت وگذار در جیپور به سرانجام می رسد.

2. غذاهای خوشمزه هندی را بچشید - گشت دهلی

آیا شما هم از جمله افرادی هستید که دوست دارید مزه های تازه امتحان کنید؟ در طول گشت های مجذوب کننده دهلی می توانید با بسیاری از ادویه ها و تکنیک های آشپزی محلی آشنا شوید و غذاهای خوشمزه هندی را بچشید. قدم زدن در خیابان های شلوغ و رنگارنگ دهلی، بدون چشیدن غذاهای خوشمزه این شهر کامل نمی شود. این شهر دیدنی غذاهای متنوع و ویژه ای دارد که با رنگ و عطرشان هوش از سرتان می برند. بهتر است در سفر به هند کمی نسبت به غذاهای خیابانی و مسایل بهداشتی محتاط باشید، اما تجربۀ خوردن این غذاهای فوق العاده را از خود دریغ نکنید.

3. گشت در قلعه سرخ

اگر علاقه مند به تاریخ و بازدید از جاذبه های تاریخی و هستید، مطمئن شوید که از قلعه سرخ دیدن می کنید، قلعه سرخ به عنوان اولین ساختار دفاعی نظامی پیشرفته در دهلی جنوبی شناخته می شود که به لال کوت نیز معروف است. این قلعه از اولین ساختمان های دفاعی جهان محسوب می شود که در سال 731 میلادی بنا شده است، بعلاوه هفت درب ورودی برای ورود به قلعه سرخ وجود دارد. در حال حاضر، بعضی بخش های این قلعه به مخروبه تبدیل شده اما هنوز شکوه و جبروت این بنا جهانگرد های بسیاری را مسحور می نماید. از بالای قلعه سرخ می توانید چشم انداز ها چشم نواز قطب منار را دیدن کنید. توصیه می کنیم قبل گشت در قلعه سرخ، نگاهی به گذشته و تاریخ بیندازید تا بیاموزید که امپراتوران چگونه در این قلعه تاریخی زندگی می کردند.

4. باغ های لودی - گشت دهلی

اگر مسافری تنها هستید که در پی مکانی دلپذیر برای کسب آرامش در هنگام کاوش در شهر شلوغ دهلی هستید، حتما از باغ های لودی دیدن کنید. در میان شلوغی مرکز هند، می توانید باغ های لودی را به عنوان بهشتی برای به دست آوردن آرامش بیابید. این پارک تاریخی مجذوب کننده 80 هکتاری، نام خود را از چهار اثر تاریخی گرفته است که قدمت آنها به سلسله لودی یعنی حدود 500 سال پیش بازمی شود. این پارک مجموعه ای برجسته از درختان مشهور را به نام های چریش، گل موهر، پی پال، آشوک، مگنولیا و بلوط نقره ای در خود جای داده است. بعلاوه صدای چهچه پرندگان مختلف از جمله طوطی، شاه ماهی، بادبادک، قیچی، مینا و پرندگانی دیگر در این باغ به گوش می رسد. هنگامی که به تنهایی در دهلی سفر می کنید، می توانید زمانی مشخصی را برای آهسته دویدن، پیاده روی یا استراحت در طبیعت این باغ شگفت انگیز برنامه ریزی کنید.

5. دهلی قدیم را کاوش کنید

خرید، سرگرمی مشترک بسیاری از ساکنان کره زمین است. اگر اهل خرید هستید و تنهایی به دهلی سفر می کنید، حداقل 3 ساعت از یک روز سفرتان در دهلی قدیم کاوش کنید و وقت خود را به خرید اختصاص دهید تا کالاهای محلی این شهر را بخرید، بعلاوه در میان خریدتان با سنت منحصربه فرد هند و میراث غنی دهلی قدیم آشنا می شوید. قدم زدن در مسیرهای شلوغ بازار پرطرفدار Chandni Chowk به شما این فرصت را می دهد تا غذاهای خیابانی خوش طعم هندی را امتحان کنید. سواری با ریکشا نیز برای یک کاوشگر تنها ایده آل به نظر می رسد و در حین کاوش در شهر سرگرم می شود. حتما ادویه های وسوسه انگیز و دلخواه خود را از بازار ادویه بخرید.

6. غذاهای خیابانی - گشت دهلی

آیا اهل تنها سفر کردن هستید و برطرف گرسنگی در سفر معضلی برای شماست؟ دردهـلی نگران تهیه ناهار و شام خود نباشید. در هر جای این شهر که سرک بکشید، دکه های غذافروشی می بینید که در حال پخت وپز و سرخ کردن غذاهای محلی هستند. گرفتن غذاهای خیابان این موقعیت را برای شما فراهم می نماید که هنگام خوردن غذا، با یک جهانگرد دیگر درگیر بحث های خوراک شناسی شوید. با تهیه گشت دهلی و قدم زدن در خیابان های این شهر، بعضی از سنت های آشپزی عجیب و غریب این شهر شگفت انگیز را کشف کنید و از خوردن غذاهای لذیذ مانند آلو چات، داهی بهلا و چوله بهاتور لذت ببرید.

7. در کلاس پایکوبی آموزشگاه پایکوبی دهلی شرکت کنید

شاید برای بعضی از شما گشت در شهر به تنهایی خسته نماینده باشد، پس به شما پیشنهاد می کنیم در کلاس پایکوبی آموزشگاه پایکوبی دهلی شرکت کنید و با یادگیری پایکوبی هندی برنامه های روتین سفر خود را بشکنید و چاشنی تازهی به گشت دهلی خود اضافه کنید، بعلاوه می توانید در این کلاس ها با آهنگ های ستودنی هندی بپایکوبیید. شرکت در کلاس پایکوبی سنتی دو ساعته در دهلی نه تنها شما را با سبک های متمایز پایکوبی هندی آشنا می نماید، بلکه به شما یاری می نماید از پایکوبییدن با حرکات موسیقی سنتی هند و بالیوود لذت ببرید. در آموزشگاه پایکوبی دهلی اجرای پایکوبی شما فیلمبرداری خواهد شد و آن را در یک پیوند خصوصی یوتیوب دریافت خواهید کرد تا بتوانید آن را به خانواده و دوستان خود در خانه نشان دهید.

8. مسجد جامع دهلی

اگر به تنهایی سفر می کنید و وقت آزاد زیادی در اختیار دارید، گشت دهلی قدیم هشت ساعته را در برنامه خود بگنجانید. از بازدید از مسجد جامع دهلی و میراث جهانی یونسکو لذت فراوان خواهید برد. این بنا بین سالهای 1644 و 1656 به وسیله شاه جهان امپراطور مغول با چهار برج، سه دروازه، دو مناره از مرمر سفید و یک ماسه سنگ قرمز به ارتفاع 40 متر ساخته شد. حیاط آن می تواند بیش از 25000 نفر را در خود جای دهد. علاوه بر این، با سیاحت در دهلی قدیم می توانید قلعه قرمز و معبد سوامینارایان آکشاردام را ببینید و در راج گات با مهاتما گاندی آشنا شوید.

9. به آرامگاه گاندی ادای احترام کنید - گشت دهلی

هنگام حضور در دهلی به مقبره گاندی رفته و به آرامگاه گاندی ادای احترام کنید و از راج گات دیدن کنید و با مبارزات آزادی هند آشنا شوید. این بنا یادبودی از مهاتما گاندی است که به عنوان پدر ملت هند مشهور است. مقبره گاندی مکانی است که در گشت دهلی باید از آن بازدید کرد. شما می توانید مقبره گاندی را در میان باغ های چشم انداز سازی شده در سواحل رودخانه معروف یامونا پیدا کنید. در انتهای این بنای یادبود، شعله ابدی را خواهید دید که به افتخار مهاتما گاندی می سوزد.

10. با قدم های آرام به پارک گوزن بروید

پارک گوزن، بهشتی سرسبز در میان زندگی شهری شلوغ دهلی، مقصدی ایده آل برای مسافرانی است که به تنهایی در پی گذراندن اوقاتی آرام در آرامش طبیعت هستند. نام آن از Aditya Nath Jha، یک مددکار اجتماعی محبوب، به عنوان Jha Deer Park گرفته شده است. با آهسته دویدن، پیاده روی و دیدنی زندگی حیوانات در این پارک، آرامش طبیعت را احساس می کنید. در این پارک می توانید منطقه ها دلپذیر مانند پارک اردک و مکان های پیک نیک خرگوش ها را پیدا کنید. پارک گوزن، بهشت دوستداران حیوانات آزاد است و با گذراندن اوقات فراغت در این پارک دیدنی می توانید حیوانات مختلف را از نزدیک دیدن کنید. به یاد داشته باشید که با قدم های آرام به پارک گوزن بروید تا حیوانات را از خواب بیدار نکنید.

12. آبگرم مجلل

گشت دهلی به تنهایی با حمل کیف سنگین روی شانه هایتان، مطمئناً انرژی شما را تحلیل می دهد و باعث ایجاد استرس می شود، برای رهایی از این خستگی پس از یک روز طولانی با گرفتن ماساژ در یک اسپا به خودتان آرامش دهید، بعلاوه شما این امکان را دارید تا با یک درمان آبگرم مجلل و 60 دقیقه ای در یک اسپای معروف در دهلی، خود را جوان کنید. پیشنهاد می کنیم پس از گرفتن ماساژ سنتی، با یک شام مدیترانه ای خوشمزه در یک رستوران خوب از خود پذیرایی کنید. از این تجربه ناراضی نخواهید شد!

13. شهر گردی با اتوبوس - گشت دهلی

اگر تنهایی سفر می کنید و از دیدن نقاط جهانگردی دهلی با پای پیاده خسته شده اید، یک تور اتوبوسی، انتخابی عالی خواهد بود. به وسیله شهر گردی با اتوبوس، نگاهی اجمالی به مجموعه های عالی در گالری ملی هنر مدرن، دریاچه سفارت و قلعه سرخ را بیاندازید. خرید صنایع دستی هنری در بازار مجذوب کننده و محصولات دست ساز ارزشمند در مرکز کلبه صنعتی مرکزی را از دست ندهید.

نتیجه گیری گشت دهلی

تجربه سفر انفرادی از جمله تجربیاتی است که توصیه می شود حداقل یک بار در زندگی انجام دهیم. اکنون که دوازده پیشنهاد هیجان انگیز گشت دهلی را مطالعه کردید، امیدواریم به این نتیجه رسیده باشید که می توانید تنهایی به این شهر در هند سفر کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید اما مطمئن شوید که هیچ یک از توصیه بالا را در طول سفر خود فراموش نمی کنید. با خبرنگاران سفر کنید و تجربیات عالی و خاطرات فوق العاده ای به دست آورید.

1.دهلی به چند بخش تقسیم می شود؟

دهلی به دوبخش دهلی نو و دهلی قدیمی تقسیم می شود.

2.آیا غذاهای خیابانی دهلی آلوده است؟

خیر، اما بهتر است به سراغ دکه هایی بروید که افراد محلی در آن ها نشسته اند.

3.بجز مکان های تاریخی در دهلی چه مکان های گردشگری دیگری در این شهر وجود دارد؟

پارک گوزن ها، آبگرم های مجلل و آموزشگاه پایکوبی از جمله سرگرمیات مجذوب کننده گشت دهلی است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 مهر 1401 بروزرسانی: 20 مهر 1401 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1203

به "12 کار شگفت انگیز برای انجام به تنهایی در دهلی نو، هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 کار شگفت انگیز برای انجام به تنهایی در دهلی نو، هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید