مشخصات فنی تبلت ردمی پد فاش شد

به گزارش سیکانیوز، رونالد کوانت و اسنوپی تک که دو تن از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری به حساب می آیند به تازگی اطلاعات کاملی از مشخصات فنی تبلت مورد انتظار شیائومی یعنی ردمی پد را منتشر نموده اند.

مشخصات فنی تبلت ردمی پد فاش شد

مدت زمان زیادی است که گفته می گردد ردمی می خواهد از یک تبلت مالی رونمایی کند. تا به امروز هم خبری منتشر نشده مبنی بر اینکه چه زمانی رسما شاهد رونمایی یا عرضه این محصول به بازار خواهیم بود. امروز هم افشاگران معروف حوزه فناوری به افشای بخشی از تعیینات فنی این تبلت مورد انتظار پرداختند و باز هم به صورت قطعی اعلام نشده چه زمانی شیائومی میخواهد آن را راهی بازار کند.

متأسفانه رونالد کوانت و اسنوپی تک در رابطه با تعیینات فنی مدل 5G ردمی پد اطلاعات خاصی را منتشر ننموده اند، این یعنی خبری که در اختیار داریم به مدل وای فای این تبلت مربوط می گردد که هم تصاویری از آن منتشر شده و هم تعیینات فنی آن به طور کامل افشا شده است.

طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، ظاهرا پردازنده هلیو G99 قرار است به عنوان قلب تپنده در این تبلت ایفای نقش کند. پردازنده ای که مبتنی بر لیتوگرافی 6 نانومتری است و از هشت هسته هم بهره می برد که شامل دو هسته بزرگ از نوع Cortex-A76 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته کم مصرف از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز می شوند. بعلاوه پردازنده گرافیکی این محصول هم Mali-G57 MC2 است. علاوه بر این ها، ردمی پد وای فای قرار است در دو مدل با ترکیب حافظه رم و حافظه داخلی 3/64 و 4/128 گیگابایت در دسترس قرار بگیرد (نوع حافظه UFS 2.2 است) تا بدین ترتیب از همه لحاظ یک تبلت مالی باشد. البته گفته می گردد یک مدل سوم هم برای این محصول در نظر گرفته شده که احتمالا از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد.

کوانت بعلاوه در رابطه با این محصول گفته که ردمی می خواهد برای آن از نمایشگری 10.61 اینچی با پنلی از جنس IPS LCD استفاده کند که وضوح تصویر در آن به 2000 × 1200 پیکسل می رسد. بعلاوه این افشاگر مدعی شده که این پنل از رفرش ریت 90 هرتزی با عمق رنگ 10 بیتی، بیشینه روشنایی 400 نیت و نسبت کنتراست 1.500:1 پشتیبانی خواهد نمود.

از آن جایی که این تبلت یک محصول مالی است، خیلی جای تعجب ندارد که می بینیم مقدار حواشی آن نسبتا زیاد است. درون قسمت بالایی این حواشی هم یک دوربین 8 مگاپیکسلی تعبیه شده که زاویه دید آن به 105 درجه می رسد. بعلاوه روی پنل پشتی هم یک دوربین با همین مقدار تعبیه شده است که از قابلیت فوکوس اتوماتیک هم پشتیبانی می نماید. از جزئیات این دوربین ها نظیر رزولوشن فیلم برداری و عکاسی اطلاع خاصی نداریم.

منبع تغذیه این محصول یک باتری 8000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که کاربر به احتمال زیاد می تواند با استفاده از یک شارژر 18 واتی هم آن را شارژ کند. حال تعیین نیست آیا این باتری در نهایت از چنین شارژری پشتیبانی می نماید یا اینکه این شارژر فقط درون جعبه قرار گرفته است و کاربر در صورت تمایل می تواند شارژر سریع تری را برای شارژ باتری پرظرفیت ردمی پد خریداری کند.

ردمی پد به احتمال زیاد هنگام عرضه به رابط کاربری MIUI 13 مبتنی بر اندروید 12 به عنوان رابط و سیستم عامل پیش فرض مجهز خواهد شد که این یعنی رونمایی از آن باید خیلی نزدیک شده باشد. چون همانطور که می دانید اندروید 13 در حال حاضر به صورت رسمی عرضه شده است.

اینطور که به نظر می رسد، ردمی پد در سه رنگ خاکستری گرافیتی، نقره ای و سبز نعنایی در دسترس قرار خواهد گرفت. همانطور که در بالا هم اشاره شده، متأسفانه از تاریخ دقیق رونمایی یا عرضه این محصول هیچ اطلاعی نداریم اما شیائومی احتمالا قرار است در تاریخ 4 اکتبر (12 مهر) یک رویداد متمرکز بر سخت افزار برگزار نموده و در آن از گوشی های سری 12T خود رونمایی کند. از آن جایی که بعید است این شرکت چینی تا سرانجام امسال جز برای رونمایی از سری شیائومی 13 رویداد دیگری را برگزار کند، این احتمال وجود دارد که در رویداد مهر ماه شاهد رونمایی از تبلت ردمی پد هم باشیم. با این حال فعلا باید این خبر را در حد یک شایعه در نظر بگیریم تا ببینیم خود شیائومی چه اطلاعاتی را پیرامون این موضوع منتشر می نماید.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مهر 1401 بروزرسانی: 7 مهر 1401 گردآورنده: cicanews.ir شناسه مطلب: 1196

به "مشخصات فنی تبلت ردمی پد فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخصات فنی تبلت ردمی پد فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید